Kiedyś posiadanie firmowej strony Internetowej dawało przewagę konkurencyjną, dziś jest wymogiem, bez którego praktycznie nie będziecie istnieć dla swoich klientów, ponieważ Jeżeli czegoś nie ma w Google to nie istnieje. Tworzymy profesjonalne strony Internetowe od ponad 10 lat i w tym wpisie chcielibyśmy przedstawić Wam 5 niesamowicie ważnych wskazówek dotyczących tworzenie firmowej strony Internetowej. Zapraszamy do lektury!
W wirtualnym świecie to powiedzenie sprawdza się zwykle na Twoją niekorzyść. Jeśli Twoja strona będzie wolna, nie zarobisz. Nie licz na cierpliwość, jeżeli potencjalny klient, nie dotrze szybko do interesujących go informacji, jesteś na straconej pozycji. W internecie znajdziesz wiele testów szybkości wczytywania się strony, skorzystaj z nich i w razie potrzeby reaguj.
Zadbaj o dobrą nawigację w witrynie i nie pozwól by internauta stracił cierpliwość przeklikując się przez wiele zakładek nim dotrze do celu. Brak intuicyjnej nawigacji to dziś podstawowe kryterium, które decyduje o porzuceniu strony przez użytkownika. Wiele mówi się o prostych stronach internetowych wskazując je jako wzór do naśladowania. Ten trend nie przeminie, może się jedynie utrwalić.
Profesjonalne strony Internetowe nie mogą przypominać stron prywatnych, np. blogów. A zatem zrezygnuj z reklam, bo zarabiać masz na swoim biznesie, a nie sieci reklamowej Google. Co więcej powiązanie tematyczne może skutkować, iż na Twojej stronie pojawią się reklamy konkurencji. Zrezygnuj z muzyki w tle, bo to już było i generalnie w Polsce się nie przyjęło, a Twoja strona to nie hipermarket, w którym ciągle coś buczy nad uchem. Przeczytaj swoje teksty i upewnij się, że są poprawne pod względem gramatycznym i ortograficznym. W miarę możliwości korzystaj również z narzędzi dostępnych w tradycyjnych edytorach tekstu. Wyjustowany tekst lub pogrubione kluczowe frazy przyciągają nasz wzrok i dobrze wyglądają.
Twoja strona to nie gazeta i nie wymaga codziennych prac aktualizacyjnych, ale nie popadaj w skrajności. Nawet piękna strona internetowa traci na wiarygodności jeżeli ostatni wpis w aktualnościach jest sprzed dwóch lat. Profesjonalne strony Internetowe powinny żyć, a jeśli nie masz żyłki do blogowania lub czasu na klikanie w nawet najbardziej przyjaznym CMS, to wyłącz zakładki, które służą do prezentacji aktualności.
Tworzysz stronę by pozyskać klientów. Pamiętaj o tym na każdym etapie, bo każdy element strony powinien być skierowanym frontem do klienta. Grafika – kusząca dla oka. Teksty – przyciągające uwagę korzyściami. Odnośniki – np. do social media, aktualne i działające. A wszystko razem dające odczuć, że Twój potencjalny klient trafił na najlepszy możliwy adres w sieci.