Dlaczego firmy piszą blogi? - Szybkie strony

Dlaczego firmy piszą blogi?

dlaczego-firmy-pisza-blogi-2To doskonały tytuł dla naszego pierwszego wpisu, a skoro go czytasz, to najprawdopodobniej piszesz lub zastanawiasz się nad pisaniem swojego firmowego bloga. Zastanówmy się wspólnie, dlaczego ta popularna forma ekspresji literackiej robi taką furorę w biznesie i dlaczego niemal wszystkie profesjonalne strony Internetowe i sklepy mają blogi.

Podziel się wiedzą

Po pierwsze ludzie szukają wartościowych informacji, a profesjonalne strony Internetowe traktują jak kartki książkowego poradnika. Dobre blogi gromadzą ogromne rzesze fanów, którzy dobrowolnie zapisują się na listy mailingowe i śledzą aktualności. Tego właśnie potrzebują firmy, bycia znalezionym przez potencjalnych klientów. Taka forma reklamy zwana „marketingiem inbound” jest mniej inwazyjna i stanowi często uzupełnienie tradycyjnego poszukiwaniu klienta w internecie, np. poprzez reklamy AdWords

Kreuj swój wizerunek

Innym aspektem promocji strony internetowej, jest kształtowanie wizerunku firmy. Każda firma chce być postrzegana, jako ekspert w swojej branży, bo my konsumenci najchętniej ufamy ekspertom. Dobrze poprowadzony blog jest przecież doskonałą formą dzielenia się wiedzą ekspercką z potencjalnymi klientami. Statystyczny klient chce poznać istotne dla niego zagadnienie by świadomie podjąć decyzję i najzwyczajniej w świecie nie dać się oszukać. Firma, która dostarczy takiej wiedzy, zyskuje dodatkowe punkty wiarygodności już na starcie.

Wesprzyj pozycjonowanie swojej strony

Blogi firmowe mają również dodatkowy wymiar. Wartościowe treści są bardzo ważne, jeżeli stawiamy na profesjonalne pozycjonowanie stron Internetowych. Dlatego każdego naszego Klienta, jeśli tylko branża na to pozwala, nakłaniamy do redagowania bloga lub poradnika. Twoja strona z pewnością zyska wiele cennego ruchu organicznego w wyszukiwarce Google, bo wszelkie zmiany w sieci idą w kierunku dostarczeniu internautom wartościowych, niepowtarzalnych treści.

Bądź zawsze na czasie

Prowadzenie firmowego bloga, wbrew pozorom nie wymaga wielkich nakładów pracy. Nie piszesz przecież ksiązki, a zatem wpisy nie muszą być długie. Atrakcyjna strona internetowa to przede wszystkim strona aktualna, a zatem zadbaj o to by wpisy pojawiały się regularnie. Jestem pewien, że z tematami problemów mieć nie będziesz, bo dostarcza ich każdy dzień pracy i dynamiczne zmiany naszej codziennej realnej i wirtualnej rzeczywistości.

Kilka słów na koniec

Pisanie firmowego bloga ma sens i jest kluczowym elementem nowoczesnego marketingu. W rezultacie możesz liczyć na:

  1. Zwiększenie liczby odwiedzających – firm blogujące mają o ponad 50% więcej odwiedzających na swoich stronach.
  2. Pozyskanie realnych klientów z sieci – firmy blogujące skuteczniej pozyskują leady z sieci, statystyki badań marketingowych wskazują na wzrost o 70%.
  3. Skuteczne budowanie Twojej marki – 73% klientów twierdzi, że blogi wpływają na ich decyzje zakupowe. Pokaż się jako ekspert, zyskaj przewagę i zdobądź nowych klientów.