Jak zwiększyć ruch na stronie? - Szybkie strony

Jak zwiększyć ruch na stronie?

W czasach multimediów i wszechobecnego internetu posiadanie firmowej strony internetowej jest koniecznością, pewnego rodzaju minimum. Solidnie wykonana strona odwiedzana przez wielu potencjalnych klientów, potrafi być maszyną, która zapewnia stały dopływ nowych klientów, a tych jak wiadomo nigdy za wielu. Postawić trzeba pytanie – jak zwiększyć ruch na stronie?

Samodzielnie, czy korzystając ze specjalistów?

Jeżeli masz nadmiar wolnego czasu, to oczywiście możesz wpisać w Google hasło jak zwiększyć ruch na stronie i nauczyć się sposobów promocji w sieci. Pytanie czy masz czas na naukę? Czy może lepiej powierzyć to fachowcom, a samemu skupić się na zarabianiu pieniędzy?

Prawda jest taka, że w większości przypadków to brak czasu powoduje, że zwiększenie ruchu na stronie zlecasz fachowcom. Gdyby to było takie oczywiste nie powstałyby firmy specjalizujące się w takiej działalności, nie przybywałoby specjalistów w tych tematach. Trzeba przecież sporo czasu, by nauczyć się chociaż jednej z najczęściej stosowanych form promocji w sieci, a do wyboru jest:

Faktem jest również, że brak wprawy w działaniach promocyjnych w sieci może skończyć się sporymi stratami. W reklamie AdWords źle przygotowane kampanie, to po prostu „przepalony” budżet, z którego nic nie wynika. W wyniku nieumiejętnego pozycjonowania możesz dostać karę od Google i praktycznie zniknąć z wyszukiwarki. Nieudolne prowadzenie kont w social media, to w najgorszej wersji fala hejtu i narażenie się na śmieszność.

Jak zwiększyć ruch na stronie, gdy działasz samodzielnie?

Jeżeli zdecydujesz się na działania na własną rękę, z pewnością trzeba poprzedzić to zgłębieniem tematu, by nie strzelać kulą w płot. Niemniej jednak czysty pragmatyzm nakazuje, by rozpocząć od najłatwiejszej części, czyli weryfikacji, czy Twoja strona daje szanse na pozyskanie klientów.

O tym jak powinna wyglądać skuteczna strona internetowa dla firmy, znajdziesz niemało informacji zarówno w sieci jak i na naszym blogu. Rozpocznij jednak od podstaw:

Sprawdź, czy dane są aktualne

Czy klienci mają szansę by się z Tobą skontaktować? Upewnij się, że dane kontaktowe są aktualne. Zweryfikuj również cenniki i ofertę jeżeli takie posiadasz na stronie. Nieaktualne dane są gorsze niż ich brak, bo zniechęcają do kontaktu z firmą.

Rozbuduj treści na stronie

Ciekawa i chwytliwa treść na stronie to podstawa w pozyskiwaniu klientów. Teksty nie mogą być byle jakie. Dziś klienta trzeba zachęcić do kontaktu. Pokazać również, że jesteś fachowcem i można na Ciebie liczyć.

Puste strony, to największy błąd. Dodatkowo już od kilku lat Google stawia coraz większy nacisk na to, aby strony internetowe posiadały ciekawą i atrakcyjną treść. Roboty największej wyszukiwarki na świecie są silnie nastawione na unikalne treści, praktyczne porady i artykuły, które przyciągają użytkownika. Ilość oraz jakość treści na stronie ma znaczący wpływ na pozycje, a ich rozbudowa to jeden z elementów pozycjonowania.

Do najlepszych form treści zalicza się:

  • autorski blog, który powinien znajdować się zarówno na stronach firmowych,
  • FAQ, czyli najczęściej zadawane pytania, który ma istotny wpływ zarówno na widoczność witryny, jak również lepsze poinformowanie klienta, który zainteresowany jest Twoją ofertą,
  • porady i testy, związane z wykorzystaniem oferowanych produktów, a także usług, są również dobrym sposobem na trampolinę dla odwiedzin.

Korzystaj z darmowych narzędzi, które pomogą Ci zrozumieć czego szukają klienci

Nasz ruch w sieci jest stale analizowany przez wszelkiej maści analitykę. Nie inaczej jest, gdy korzystasz z wyszukiwarek internetowych. Dla przykładu Google udostępnia darmowe narzędzie https://adwords.google.com/home/tools/keyword-planner/, które pozwoli Ci zweryfikować jak potencjalni klienci mogą szukać Twojej oferty, bo są frazy lepsze i gorsze. Gdy wiesz już czego ludzie szukają, możesz swoją stronę zoptymalizować pod te frazy, by osiągnąć lepsze wyniki pozycjonowania w Google.

Analizuj również ruch w obrębie swojej strony. Tu również Google podpowiada jak zwiększyć ruch na stronie. Narzędzie nazywa się Google Analytics i możesz w nim np. sprawdzić, czy dana zakładka jest popularna lub porównać czasy spędzone przez internautów w witrynie. Znajdziesz w ten sposób najlepsze i najgorsze zakładki, a następnie możesz to przekuć w udoskonalenie strony.

Analizuj swoją stronę porównując konkurencję

Klienci porównują Twoją stronę do witryn konkurencji. Sprawdzaj regularnie co nowego u najważniejszych konkurentów. Czy przypadkiem nie wymienili strony na nowoczesną, przy której Twoja wygląda jak nie z tej epoki.

Sprawdzaj jak się reklamują. Czy osiągają wyższe pozycje? Czy korzystają z reklamy AdWords? Pula klientów, którzy poszukują danej oferty jest bardziej lub mniej ograniczona. Jeśli na wszystkich polach przegrywasz, czas na szybkie zmiany, by dogonić i wyprzedzić konkurencję.

Jak zwiększyć ruch na stronie, gdy nie masz na to wszystko czasu?

Zadzwoń i skorzystaj z usług specjalistów. Nie ma sensu tracić czas i pieniądze czekając biernie na klientów. Internet daje Ci szanse, by pozyskiwać nowych klientów praktycznie od ręki. Dlaczego chcesz przepuścić taką szansę?