Reklama Adwords to rozwiązanie, które zapewni odwiedziny każdej witrynie. Nie jest to jednak narzędzie dla laika, bo jeśli jest źle przeprowadzone – generuje spore straty. Dlaczego prowadzenie kampanii AdWords bywa nieskuteczne? Przyczyn może być wiele, ale wymienimy kilka najprostszych do naprawy w przypadku podstawowej formy kampanii, czyli reklamy w wyszukiwarce.
Każde prowadzenie kampanii adwords rozpoczyna się od doboru fraz, dla których nasza reklama ma się wyświetlać. Nie jest to wbrew pozorom oczywista sprawa nawet gdy korzystasz z pomocy Google w ich doborze, czyli narzędzia https://adwords.google.com/home/tools/keyword-planner/. Może między innymi dobrać słowa:
Każda reklama składa się z nagłówka i opisu. To nie powinny być przypadkowe treści. W końcu działają jak potencjalne slogany reklamowe. Trudno o wersję idealną, więc jeśli masz wątpliwości, stwórz kilka wersji reklamy. Google pozwala na testy, w wyniku których wybierz te najlepiej konwertujące. Tak robią wszystkie agencje zajmujące się reklamą AdWords.
Każdy budżet przeznaczony na reklamę daje określone możliwości na skuteczne prowadzenie kampanii AdWords. Jeśli wybierzesz zbyt mało fraz, to po pierwsze jest ryzyko, że nie wybierzesz tych dobrze konwertujących, a po drugie tracisz szansę na pozyskanie wartościowego ruchu. Druga opcja, gdy masz za dużo fraz, a nie wystarczający budżet oznacza, że z pewnością wydajesz środki nie tylko na najlepsze frazy, czyli realnie ograniczasz zyski z korzystania z tej formy reklamy.
Najprostszy przykład takiego problemu to prowadzenie kampanii AdWords na urządzeniach mobilnych, gdy nasza strona prezentuje się źle na smartfonach i szansa na skuteczną prezentację oferty praktycznie nie istnieje.
Drugi obszar takiego niedopasowania strony, to brak powiązania reklam z zakładką, do której prowadzi reklama. W rezultacie Twoja reklama uzyskuje niski wyniki jakości, który przekłada się na wysokie koszty reklamy, bo kliki są droższe.
W praktyce prowadzenie kampanii AdWords to nieustanne testy, bo zawsze może być lepiej. To jeden z powodów, dla których warto powierzyć reklamę w Google specjalistom. Już na starcie Twoje reklamy będą lepiej zoptymalizowane, kilki tańsze, a szanse na sukces większe.