Dynamiczny blog firmowy w praktyce - Szybkie strony

Dynamiczny blog firmowy w praktyce

blog-firmowy-w-praktyce-2Pisaliśmy już o tym, dlaczego warto prowadzić bloga firmowego, jednak wielu naszych Klientów pyta jak i o czym pisać na firmowym blogu by miał on więcej niż jednego czytelnika? Pytanie sensowne i celowe, choć nie zapominajmy, że blog firmowy to bardziej narzędzie biznesowe, niż forma literackiej ekspresji. O takich właśnie zadaniach bloga pisałem w naszym pierwszym poście. Dziś skupimy się przede wszystkim na formie i tematyce wpisów. Dziś profesjonalne strony Internetowe powinny być uzupełnione blogiem!

Czytelnie i przyjemnie

Wygląd Twojego bloga, a w szczególności jego przejrzystość ma zasadnicze znaczenie. Wartościowe teksty są równie ważne jak forma ich prezentacji. Nie pozwól zatem by Twoje rozważania przybierały postać niekończącego się potoku słów. Formułuj krótkie zdania, a tekst grupuj w krótkie akapity przedzielone nagłówkami.

Mądrość wizerunkowa

Są wśród nas erudyci, poligloci i inni wirtuozi słowa, bądźcie czujni i popadajcie w skrajności. Blog firmowy to nie miejsce na niekończące się wywody, górnolotne i zaangażowane teksty literackie. Ludzie poszukują odpowiedzi na nurtujące ich pytania praktyczne, konkretne. Chcą też poznać Twoją firmę. Bądź ludzki i blisko problemów klientów, bo Twoim celem jest budowanie wizerunku eksperta, a nie mądralińskiego.

Taguj i dziel na kategorie

Najlepszy sposób na czytelną nawigację po Twoim blogu stanowią tagi i kategorie. Blog podobnie jak dobra strona internetowa, powinien mieć intuicyjne menu, czyli podział na kategorie. Doskonałym ich uzupełnieniem jest przypisanie wpisom tagów, czyli tematów do których się odnoszą. Dzięki nim czytelnik będzie mógł w łatwy sposób nawigować po interesujących go wpisach. Blogi, tak jak profesjonalne sklepy Internetowe  powinny mieć możliwie intuicyjną i przejrzystą nawigację.

Merytorycznie….

Nie jest żadną tajemnicą, że blog firmowy powinien poruszać kwestie związaną z Twoją branżą. Postaw jednak na zróżnicowanie tematyki. Po pierwsze możesz dzielić się z klientami nowościami z branży. To dodatkowo podkreśla, iż Ty i Twoja firma jesteście na bieżąco ze zmianami na rynku. Warto również pisać o tematach, które stanowią najczęściej zadawana przez Twoich klientów pytania. Skoro ludzie pytają, to znaczy, że jest zapotrzebowanie na wiedzę w danym zakresie.

…choć nie zawsze z pełną powagą

Głównym celem bloga jest budowanie wizerunku profesjonalisty, ale czasami warto podejść do tematu z przymrużeniem oka. Możesz opisać zabawne anegdoty, choć pamiętaj, że tym mianem można określić jedynie te historie, które nie bawią jedynie Ciebie. Warto  pokazać dystans do siebie i ludzką twarz firmy oraz ludzi w niej pracujących. Poprzez blog nawiązujesz relacje, a zatem daj się polubić! Nawet najbardziej profesjonalne sklepy Internetowe w branży na swoich blogach bawią się konwencją i odchodzą od sztywnego wizerunku.